czwartek, 26 czerwca 2014

Absolutny Hit Lata

Dziś znów kulinarnie. Bo w tym tygodniu na naszym stole zagościł Absolutny Hit Lata.

Ale od początku. W ramach prezentów ślubnych dostaliśmy książki. W tym jedną kucharską - "Moje smaki" Michela Morana (tak, tego od "oddaj fartucha"). I chciałoby się coś z niej upichcić. Wiele przepisów fajnych, ale zawierających dość egzotyczne składniki. Aż moją uwagę przykuł makaron tagliatelle z sosem z bobu, groszku, śmietany i parmezanu. Poczułam wiatr w żaglach i poszalałam. Lekko zmodyfikowałam przepis - zrezygnowałam z mięty, której nie lubię, za to dodałam gałkę. Wyszło tak dobre, że szanowny małż poprosił o bis.

Potrzeba:
  • makaron tagliatelle
  • ok. 100g groszku
  • ok. 100g bobu
  • sporo parmezanu
  • 150ml gęstej kwaśniej śmietany
  • spory ząbek czosnku
  • 2 łyżki oliwy
  • sól
  • świeżo mielony pieprz
  • gałka muszkatołowa
  • ostra papryka w proszku
Zaczynamy od ugotowania bobu i groszku. Bób obieramy z łupinek. Połowę warzyw blendujemy na papkę. w garnku podsmażamy na oliwie czosnek (u mnie, jak zwykle, starty), po czy stopniowo dodajemy papkę z warzyw, mieszając. Podgrzewamy przez minutę na małym ogniu, po czym dodajemy śmietanę, ser i resztę bobu i groszku, tę niezmiksowaną. doprawiamy przyprawami. W międzyczasie gotujemy makaron. Po jego odcedzeniu, mieszamy go z sosem, nakładamy na talerze i posypujemy parmezanem. Jejuśku, jakie to pyszne! Uwaga - zapycha ;)

3 komentarze:

  1. Mmmm fajny. Może spróbuje :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Przemawia do mnie - jako makoronożercy na pewno wypróbujemy:-))) A swoją drogą zupełnie nie wiem jakim cudem nie znalazłam wczesniej Twojego bloga? Może mi jakoś mignął, ale dopiero teraz wsiąkłam. Albowiem to " nasze klimaty" są:-)))
    Pozdrawiam serdecznie!
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam. U nas na pewno zagości na stałe, wszak i zimą można, tylko z mrożonek :)

      A co do trafiania na bloga - jak to mówią, lepiej późno, niż wcale ;)

      Pozdrawiam również!

      Usuń